Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου 2007

Εξεταστική!

(Αριστερά Σχήματα)
Εξεταστική Περίοδος Φεβρουαρίου 2007

Εξεταζόμενο μάθημα:
«Βασικές Αρχές καταστρατήγησης συνταγματικά κατοχυρωμένων δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων»

Υπεύθυνος μαθήματος: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Βοηθοί καθηγητή: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
Επιτηρητές : ΔΑΠ και ΠΑΣΠ
(Σύνολο μονάδων-credits: 110, Άριστα: 100)


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (50 μονάδες):
1. Ποιος με την πρακτική του κατασυκοφαντεί επανειλλημένα και υποβαθμίζει την αξία του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου;
Α)Οι ομάδες των αναρχοτρομοκρατών, που με έδρα τα Εξάρχεια, εξαπολύουν πόλεμο ενάντια στους κατεξοχήν υπερασπιστές του ασύλου και του ελεύθερου πανεπιστημίου, τα «ακούνητα» ΜΑΤ.
Β)Το φοιτητικό κίνημα που με τις καταλήψεις έχει σαν μοναδικό στόχο την καταστροφή των κτιριακών εγκαταστάσεων και το χάσιμο μαθημάτων με αποκορύφωμα τον παντελώς άσκοπο αγώνα του Μαΐου-Ιουνίου. Άλλωστε, παρόμοιοι εξτρεμισμοί είχαν γίνει εις βάρος του λαού και τον Νοέμβρη του 1973 στο Πολυτεχνείο.
Γ)Οι εκάστοτε κυβερνήσεις των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που εσκεμμένα υποχρηματοδοτούν την Παιδεία υποβαθμίζοντας το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ώστε να μπορούν να παρουσιάζουν σαν μονόδρομο την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

2. Γιατί πιστεύετε ότι η ΔΑΠ για άλλη μια φορά μετά τις καταλήψεις του Ιούνη χτυπάει τον αγώνα των φοιτητών για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία;
Α)Λάθος! Η ΔΑΠ ανέκαθεν ήταν αλληλέγγυη με τα κεκτημένα δικαιώματα των φοιτητών. Όσα ακούγονται για σπασίματα καταλήψεων και τραμπουκισμούς στις γενικές συνελεύσεις είναι χυδαία ψέματα που αδικούν την πρωτοπόρα και δημοκρατική παράταξη.
Β)Γιατί, αντίθετα από τους υπόλοιπους φοιτητές, είναι η μόνη που έχει καταλάβει ότι η απαξίωση των πτυχίων μας με την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, η εντατικοποίηση των σπουδών και το δια βίου τρέξιμο για συλλογή credits είναι ο μόνος τρόπος για να αισθάνεσαι ασφαλής και βέβαιος για το φοιτητικό σου παρόν και το εργασιακό σου μέλλον.
Γ)Γιατί η ΔΑΠ αποτελεί το πιο πιστό «σύμμαχο» της ΝΔ στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και προσπαθεί η αναθεώρηση του άρθρου 16 να μην συναντήσει κανένα εμπόδιο. Για αυτό συκοφαντεί τον δίκαιο αγώνα χιλιάδων φοιτητών αποκαλώντας τους «οικτρές μειοψηφίες» και μας τρομοκρατεί με την εξεταστική και τις «ολέθριες» συνέπειες των καταλήψεων.

3. Γιατί ο Γιωργάκης Παπανδρέου άλλαξε στάση και κάλεσε όλα τα μέλη του ΠΑΣΟΚ να μην στηρίξουν την αναθεώρηση του άρθρου 16;
Α)Γιατί πιέστηκε από τα media και πιο συγκεκριμένα από τους γνωστούς αγωνιστές-δημοσιογράφους Τράγκα, Κακαουνάκη, Πρετεντέρη, Τσίμα και Χατζηνικολάου.
Β)Για καθαρά συναισθηματικούς λόγους. Είδε σε όραμα τον πατέρα του να τον φτύνει κατάμουτρα που πάει με τα νερά της ΝΔ και που παραστράτησε από τις σοσιαλιστικές αρχές που τον δίδαξε…
Γ)Με αυτήν την αλλαγή πλεύσης ο μαζικός και ανυποχώρητος αγώνας του κόσμου της εκπαίδευσης αποδεικνύει ότι μπορούμε να πιέσουμε σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο και να πετύχουμε νίκες. Πάντως, ο Γιωργάκης δεν άλλαξε ουσιαστικά άποψη για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αφού το ΠΑΣΟΚ ήδη ετοιμάζει «διπλωματική» προεκλογική πρόταση για μη κρατικά ΑΕΙ δίχως να απαιτείται αναθεώρηση του άρθρου 16.

4. Τι μας διδάσκει ο αγώνας του φοιτητικού κινήματος, οι απεργίες των δασκάλων, των καθηγητών, των πανεπιστημιακών και οι καταλήψεις των μαθητών;
Α)Ότι ο μόνος τρόπος να ακουστεί η φωνή μίας αδικημένης κοινωνικής ή επαγγελματικής ομάδας είναι να περιμένει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να τα βρουν στη Βουλή αφού και οι δύο αποδεδειγμένα υπερασπίζονται λαϊκά συμφέροντα.
Β)Ότι η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη και ο αγώνας δεν φέρνουν ποτέ καμία νίκη. Άλλωστε, τίποτα δεν πετύχαμε το καλοκαίρι με την οπισθοχώρηση της Μαριέττας να μην καταθέσει το νέο νόμο πλαίσιο, ούτε και τώρα που το ΠΑΣΟΚ αλλάζει τη στάση του όσον αφορά την αναθεώρηση του άρθρου 16.
Γ)Ότι ο πανεκπαιδευτικός αγώνας που προασπίζεται λαϊκά αγαθά όπως η Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία είναι δίκαιος, μπορεί να έχει το λαό με το μέρος του, μπορεί να πιέσει και να νικήσει το δικομματισμό.

5. Ποια πιστεύετε ότι πρέπει να ‘ναι η στάση των φοιτητών μετά από ένα μήνα καταλήψεων και μετά από την «στροφή» του Γιωργάκη;
Α)Καιρός είναι οι καταλήψεις να σταματήσουν. Το επαναστατικό τους καθήκον οι φοιτητές το έκαναν. Άσε που παίζει να χάσουμε το τελευταίο επεισόδιο του «LOST» γιατί στην κατάληψη δεν υπάρχει πρίζα για τηλεόραση.
Β)Οι κινητοποιήσεις πρέπει να σταματήσουν άμεσα γιατί αν συνεχιστούν υπάρχει κίνδυνος να χαθούν εξεταστικές. Άλλωστε, ένα φοιτητικό κίνημα που πιέζει το δικομματισμό και μπλοκάρει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκές Ένωσης δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να κερδίσει διπλή εξεταστική.
Γ)Αφού το ΠΑΣΟΚ άλλαξε στάση πρέπει να ανοίξουν οι σχολές και να πάμε ήρεμοι στα σπίτια μας αφήνοντας τον Γιωργάκη να υπερασπιστεί στη Βουλή τον λαό, όπως κάνει τόσο καιρό.
Δ)Το φοιτητικό κίνημα ξεπέρασε τον πόλεμο των media και την λασπολογία ενάντια στο άσυλο. Ξεπέρασε την τρομοκρατία αντιδραστικών καθηγητών, της ΔΑΠ και ενίοτε της ΠΑΣΠ για χαμένα εξάμηνα. Τέλος του αγώνα μας δεν είναι ο τερματισμός των συνελεύσεων, των καταλήψεων, των διαδηλώσεων. Είναι να μπλοκάρουμε την κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την οριστική απόσυρση του κυβερνητικού νόμου πλαίσιου.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΟΥ Ή ΛΑΘΟΥΣ (40 μονάδες):
Α)Η αναθεώρηση του άρθρου 16 και η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα ανακουφίσει την μέση ελληνική οικογένεια αφού θα της δώσει την απίστευτη χαρά να ακουμπάει τα λεφτά της σε Έλληνα επιχειρηματία και όχι στον κάθε τυχάρπαστο.
Β)Ο ανταγωνισμός των ιδιωτικών πανεπιστημίων με τα δημόσια θα ωφελήσει κυρίως τα δημόσια. Ακριβώς όπως ωφέλησε το δημόσιο νοσοκομείο η ύπαρξη ιδιωτικών κλινικών και το δημόσιο σχολείο η ύπαρξη ιδιωτικών.
Γ)Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα περιορίσει την φοιτητική μετανάστευση. Αυτά που θα ιδρυθούν θα είναι εφάμιλλα του Harvard και κοντά στο σπίτι μας. Ανεξάρτητα από το ότι τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν δηλώσει ότι δεν αντέχουν οικονομικά την ίδρυση άλλων παραρτημάτων. Ανεξάρτητα από το ότι τα πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν θα είναι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις δηλώσεις των επίδοξων ιδρυτών (όμιλος Λαμπράκη κ.α.).
Δ)Λεφτά για την Παιδεία η κυβέρνηση δεν μπορεί να βρει. Για αυτό και η Μαριέττα δηλώνει ότι ο μόνος τρόπος να δώσει χρήματα είναι να αναθεωρηθεί το άρθρο 16, να περάσει ο νέος νόμος πλαίσιο και να εφαρμοστεί ο νόμος της αξιολόγησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (20 μονάδες):
Τους τελευταίους 9 μήνες βιώνουμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. H ΝΔ με την αγαστή συνεργασία του ΠΑΣΟΚ έχουν βαλθεί να καταργήσουν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Ο νικηφόρος ενωτικός, ανυποχώρητος αγώνας των φοιτητών τον Ιούνη αλλά και τώρα, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των δασκάλων και οι μαθητικές καταλήψεις δείχνουν ότι παρά την λάσπη των ΜΜΕ και τους τραμπουκισμούς στις σχολές, ο αγώνας μας μπορεί να πιέσει και να προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στον δικομματισμό και στις αντιλαϊκές πολιτικές που ακολουθούνται.
Θα υποταχθούμε στην τρομοκρατία τους; Θα κάνουμε πίσω τώρα που το φοιτητικό κίνημα έχει τη δυνατότητα να τους νικήσει; Μήπως πρέπει ενόψει της 15 Φλεβάρη, που το άρθρο 16 συζητιέται στη Βουλή, να μαζικοποιήσουμε τις συνελεύσεις και τις καταλήψεις και να ανοιχτούμε πιο πολύ στην κοινωνία ώστε να δώσουμε στην Αθήνα την καλύτερη απάντηση σε αυτούς που τόσο καιρό μας διαλύουν το μέλλον;

(Όσοι φοιτητές κοπούν έχουν δικαίωμα επανεξέτασης στην επόμενη Γενική Συνέλευση)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: