Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

Κρούσμα αυθαιρεσίας σε βάρος ελλήνων ακτιβιστών

Από την Καθημερινή

Κρούσμα αυθαιρεσίας σε βάρος Ελλήνων ταξιδιωτών σημειώθηκε στο Λονδίνο, στο αεροδρόμιο Χίθροου πριν από λίγες ημέρες. Οι κ. Βαγγέλης Πισσίας και Νικόλαος Μπόλος, ηγετικά μέλη της αποστολής του «Free Gaza», οι οποίοι μπήκαν (για πρώτη φορά ύστερα από 41 χρόνια) μ’ ένα μικρό πλοιάριο το περασμένο καλοκαίρι στο λιμάνι της Γάζας, επέστρεφαν την περασμένη Κυριακή από Συνδιάσκεψη στο Λονδίνο που αφορούσε το κίνημα «Free Gaza».

Όταν όμως έφτασαν στον έλεγχο των αποσκευών, τους περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη. Οπως καταγγέλλει στην «Κ» ο κ. Πισσίας «ένας από τους άντρες ασφαλείας τράβηξε απότομα τη ζώνη του Νίκου προκαλώντας την αντίδρασή μας. Στη συνέχεια ζήτησαν το διαβατήριό μου -το οποίο ωστόσο μόλις είχε ελεγχθεί- και μου ζήτησαν να ακολουθήσω «κάπου κάτω». Οταν ρώτησα «γιατί» και αντέτεινα ότι θα χάσω την πτήση μου, μου απάντησαν ότι δεν θα ταξιδέψω. Τότε αρνήθηκα να τους ακολουθήσω και ζήτησα να δω κάποιον υπεύθυνο του αεροδρομίου. «Είμαι υποχρεωμένος να σας περάσω χειροπέδες», μου είπε ένας εξ αυτών και αφού με «συνέλαβε», με οδήγησε σ’ ένα ερημικό σημείο του Χίθροου και με τη βία με έβαλε να καθίσω σε μία μεταλλική καρέκλα. Επειτα ήρθαν δύο άλλα άτομα, τα οποία αναποδογύρισαν τις αποσκευές μου, έβγαλαν ό,τι έγγραφα, κάρτες είχα και δεν είχα, πήραν το κινητό μου και τον φορητό υπολογιστή, τα οποία εξαφάνισαν για περίπου δύο ώρες. Στάθηκαν σε μία κάρτα του «Free Gaza», η οποία είχε τα στοιχεία ενός Ιρακινού παλαιστινιακής καταγωγής, που ζει μόνιμα στις ΗΠΑ.

Ύστερα από αρκετή πίεση, τους είπα ότι είναι ένας φίλος μου και μετά από λίγα λεπτά σιωπής μού ανακοίνωσαν ότι είμαι ανεπιθύμητος στο αεροδρόμιο και ότι δόθηκε εντολή στην αεροπορική εταιρεία με την οποία θα ταξίδευα, να μην επιβιβαστώ, διότι είμαι επικίνδυνος για πρόκληση ταραχής!

Στη συνέχεια με έβγαλαν έξω από το αεροδρόμιο και εκεί μου αφαίρεσαν τις χειροπέδες. Τελικά, καταφέραμε να επιστρέψουμε την επόμενη μέρα».

Ο κ. Πισσίας ελπίζει ότι θα υπάρξει κάποιο διάβημα από ελληνικής πλευράς στους Βρετανούς, ενώ επερώτηση στη Βουλή για το θέμα κατέθεσε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σοφία Σακοράφα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: